Ce cantitate de apa trebuie sa bei?

       Sfaturile traditionale privind sanatatea, spun sa consumi intre 6 si 8 pahare de apa zilnic, dar in prezent multi experti contesta aceasta recomandare. Dr. Margaret McCartney, un medic generalist din Scotia, spune ca acest “sfat” este o propaganda a companiilor de imbuteliere a apei, pentru a obtine bani. Ea avertizeaza ca a bea apa in cantitate excesiva, poate fi periculos, deoarece conduce la hiponatremie.

       Capcanele consumului excesiv de apa

     Hiponatremia se produce atunci cand nivelul de sodiu din sange scade periculos, sub nivelul minim, datorita consumului excesiv de apa. Celulele tale se umfla cu prea multa apa. Celulele creierului nu se pot descurca in aceasta situatie, desi celulele corpului pot.

         Hiponatremia este obisnuita in randul sportivilor. Umflarea creierului produce diverse simptome, cum ar fi:

• Oboseala
• Confuzie
• Dureri de cap
• Halucinatii
• Iritabilitate
• Convulsii
• Greata si varsaturi
• Neliniste
• Crampe musculare, spasme, sau slabiciune
• Scaderea cunostintei sau chiar coma
• Pierderea poftei de mancare

       Corpul tau stie de cata apa ai nevoie

       Dr. Joseph Mercola spune ca organismul este echipat cu un mecanism care te informeaza in cazul in care ai nevoie de apa pentru a reface alimentarea. “Odata ce corpul tau a pierdut intre 1% si 2% din totalul de apa, mecanismul de sete te avertizeaza ca e timpul sa bei putina apa”, adauga el.
Prin urmare, ar trebui sa utilizezi setea ca un ghid cu privire la cantitatea de apa pe care trebuie sa o bei zilnic, pentru a ramane hidratat.

       Culoarea urinei te ajuta, de asemenea sa stii daca ai sau nu ai nevoie sa bei mai multa apa. Urina trebuie sa fie un galben foarte deschis la culoare, singura exceptie fiind atunci cand iei multivitamine ce contin riboflavina (vitamina B2), ceea ce face ca urina sa fie de un galben stralucitor. O urina de culoare galben inchis, poate indica faptul ca nu bei suficienta apa. In cazul in care urina este insuficienta sau nu ai urinat de cateva ore, s-ar putea de asemenea sa ai nevoie de o crestere a aportului de apa. Potrivit unor studii, o persoana sanatoasa urineaza cel putin sapte sau opt ori pe zi.

       Conform celor spuse de Dr. Mercola, imbatranirea schimba mecanismul setei. Adultii mai in varsta, s-ar putea sa aiba nevoie sa bea mai multa apa decat persoanele tinere.

       Nu iti potoli setea cu aceste bauturi periculoase !

       O multime de oameni cred ca bauturile sportive sunt cea mai buna alternativa pentru a reface fluidele pierdute si electrolitii atunci cand fac sport. Dar adevarul este ca multe bauturi sportive contin zahar, sirop de porumb bogat in fructoza (HFCS), arome artificiale si coloranti alimentari, care pot dauna sanatatii tale.

       Dr. Mercola spune ca ingerarea zaharului din bauturile pentru sportivi dupa efectuarea exercitiilor fizice poate afecta hormonul de crestere (HGH) si sensibilitatea la insulina. Desi iti poate da initial o “explozie rapida de energie”, in cele din urma energia iti va scadea, deoarece pancreasul si alte glande vor incerca sa echilibreze stimularea toxica creata de zahar in sange. Multe bauturi create pentru sportivi contin cantitati mari si periculoase de saruri prelucrate, care completeaza electrolitii pierduti cand ai transpirat.

       In loc sa bei bauturi sportive, incearca sa adaugi in apa doar o mica cantitate de sare Himalaya, care este neprelucrata deci este naturala. Aceasta contine 84 de minerale si urme de diferite minerale, pe care corpul tau le poate folosi pentru o functionare optima. Apa proaspata de nuca de cocos, cu nivelul sau ridicat de electroliti, este o alta alternativa sanatoasa. In parti indepartate ale lumii, sucul de nuca de cocos este utilizat intravenos ca tratament de hidratare pe termen scurt in situatii de urgenta si pentru pacientii bolnavi care sunt in stare critica.

       Apa imbuteliata este de asemenea, o bautura periculoasa, pe care ar trebui sa o eviti. Intr-un test independent efectuat de catre Grupul de lucru pentru mediu (EWG), s-a descoperit ca brandurile de apa imbuteliata contin o medie de 38 de contaminanti de nivel redus, inclusiv produse secundare de dezinfectie (DBPs), Tylenol, cofeina, azotat, produse chimice industriale, arsenic, si bacterii. Fiecare dintre cele 10 branduri testate, cuprind cel putin opt substante chimice diferite.

       Plasticul folosit pentru fabricarea sticlelor, contine substante chimice cum ar fi ftalati si BPA, care pot duce la anomalii in dezvoltarea fatului, avort spontan, si defecte genetice.

       Dr. Mercola, de asemenea, avertizeaza impotriva apei nefiltrate de la robinet, apei cu fluor, si apei distilate.

       In schimb, daca poti, bea apa naturala, pura, de la un izvor de munte. Aceasta contine minerale care aduc beneficii sanatatii tale. Daca acest lucru nu este posibil, el recomanda utilizarea filtrelor de apa.

      In loc sa te chinui sa bei intre sase si opt pahare de apa zilnic, asa cum se recomanda, mai bine iti asculti corpul. Facand acest lucru, vei fi capabil sa bei suficienta apa fara sa iti faci griji cu privire la consecintele pe care le poate avea asupra sanatatii.

Sursa: How Much Water Do You Need to Drink

Mai jos va recomandam cateva dintre filtrele noastre de top, sisteme de filtrare ce se pot instala la bucatarie. Ai nevoie de ajutor in alegere? Ne poti contacta prin telefon sau email: Contact

PURIFICATOR APA OSMOAZURA BMB-20 PRO TWIST – PH ALCALIN – ORP NEGATIV

FILTRU APA ULTRAZURA 11UF BMB LINE

FILTRU APA ULTRAZURA LINE 8UF – AZURA FILTERS

FILTRU APA CERAZURA LINE 9MF – AZURA FILTERS

FILTRU APA ULTRAZURA ZADA PRO BMB LINE

 

error: Content is protected !!!