Ce filtre sunt necesare pentru o spalatorie auto?

Apa utilizata pentru spalatorii auto are nevoie in absolut toate cazurile de filtre si de dedurizatoare.

In unele cazuri, spalatoria auto are nevoie inclusiv de apa demineralizata pentru clatire. Daca doresti ca apa dupa uscare/evaporare sa nu lase pete albe, demineralizarea este obligatorie. Pana la un punct, se poate utiliza si apa dedurizata. Dar cu cat apa este mai dura, cu atat schimbul ionic este mai accentuat. Chiar daca scapi de petele albe cauzate de calciu si de magneziu, vei avea in schimb pete albe de la sodiu. Adica de la saramura cu care dedurizatorul isi face regenerarea. Daca nu esti prea pretentios, poti ramane in zona de apa dedurizata. Dar daca vrei ca masinile spalate sa fie impecabile, demineralizarea apei se impune.

Ce fel de filtre sunt necesare pentru o spalatorie auto?

Tinand cont ca consumul de apa este foarte mare, recomandam ca la achizitie sa ai in vedere filtre  cu suprafata mare de filtrare. Cu cat filtrul mecanic este mai mare, cu atat se va colmata mai greu, intr-un timp mai lung. Timp mai lung inseamna mentenanta mai rara. Imagineaza-ti schimb de filtre zilnic sau la doua zile sau la saptamana ori chiar la luna. Perioada de schimb este strans legata de calitatea apei si de volumul de apa consumat.

In principiu, pentru 90% din cazuri, echipamentele necesare pentru o spalatorie auto, sunt urmatoarele:

  • Filtru mecanic grosier – sita din inox sau discuri presate, ideal cu robinet de purjare manual sau automat;
  • Filtru mecanic cu grad de filtrare 5 microni; Aici depinde de calitatea apei. Se pot utiliza filtre cu grad de filtrare mai mare, spre exemplu 20 microni, sau cu grad de filtrare mai mic, de 1 micron. Daca spalatoria auto este dotata sau va fi dotata si cu osmoza inversa, atunci un grad de filtrare de 5 microni sau 1 micron este mult mai potrivit;
  • Dedurizator volumetric automat – daca programul spalatoriei este non-stop, atunci este necesar un dedurizator duplex, pentru functionare continua;
  • In cazul in care vei opta si pentru apa demineralizata, ai nevoie de osmoza inversa. Capacitatea de productie trebuie aleasa cu mare atentie, deoarece acest tip de echipament va produce pe ora o anumita cantitate de apa ce nu poate fi marita. Deci, alegerea corecta a osmozei inverse este esentiala.

Dar nu numai osmoza inversa trebuie dimensionata corect. Acelasi principiu este valabil pentru filtrele mecanice si pentru dedurizator. Toate echipamentele pentru tratarea apei trebuie alese in functie de debitul orar si de consumul zilnic de apa.

Experienta noastra cu spalatoriile auto si problemele identificate

In cele mai multe cazuri filtrele mecanice sunt subdimensionate (adica foarte mici). Sunt cazuri in care aceste filtre necesita schimbareea cartuselor dupa 1 – 3 ore. Evident, ca nu poti lucra in astfel de conditii.

Alegerea gresita si subdimensionata a filtrelor mecanice este problema Nr. 1.

O alta problema este alegerea unui dedurizator mult prea mic. La inceput de afacere, poate ca a facut fata. Dar cu timpul, numarul de masini spalate a crescut. Dedurizatorul are o anumita capacitate de dedurizare masurata in numar de litri intre doua regenerari. Daca dedurizatorul nu este suficient de mare iar consumul de apa depaseste capacitatea ciclica, vei ajunge sa speli cu apa dura.

Cu privire la sistemele de osmoza inversa ce ofera apa demineralizata, problema identificata de noi, este lipsa optiunii de recirculare si recuperare apa. Acest lucru inseamna pierderi foarte mari de apa, adica costuri pentru afacerea ta. Mai exact, sistemele de osmoza inversa pot fi “fara recuperare” si “cu recuperare”. Cele fara recuperare arunca la canalizare 80%- 85% din apa de alimentare. Practic, speli masinile doar cu 15% – 20% din apa. Restul ajunge la canalizare. Sistemele de osmoza inversa “cu recuperare” arunca la canalizare doar 55% -60% din apa de alimentare. Vei utiliza pentru spalat/clatit 40%-45% din apa de alimentare.

Desigur, sistemele de osmoza inversa “fara recuperare” sunt mult mai ieftine. Intrebarea este daca merita o asemenea risipa de apa si de costuri.

Mai jos poti vedea ce inseamna echipamente de filtrare si de dedurizare pentru o spalatorie auto

Iar mai jos, ce inseamna un echipament de osmoza inversa, pentru demineralizarea apei

Te asteptam sa ne contactezi pentru necesarul de filtre si echipamente in cazul spalatoriei tale. Cateva intrebari la care trebuie sa raspunzi pentru ca noi sa putem dimensiona totul corect:

  • Program de functionare;
  • Sursa de apa, din reteaua publica sau apa de foraj;
  • Daca sursa de apa este din reteaua publica, avem nevoie doar de duritatea apei. Daca nu o cunosti, ne trimiti 500 ml de apa si determinam noi aceasta duritate;
  • Daca sursa de apa este de foraj, obligatoriu avem nevoie de o analiza de apa efectuata intr-un laborator autorizat. Buletinul de analiza trebuie sa contina: duritate, fier, mangan, turbiditate, conductivitate. In cazul in care doresti si sistem de osmoza inversa, trebuie sa cunoastem daca apa contine bacterii, deci trebuie sa analizezi apa si microbiologic.

Speram ca informatiile de mai sus sa-ti fie de folos. Te asteptam sa lucram impreuna!

Ce spun clientii despre noi?

2 thoughts on “Ce filtre sunt necesare pentru o spalatorie auto?

    • Consilier tehnico-comercial says:

      Buna ziua,

      Filtre din polipropilena instalate in cascada: 20 microni, 5 microni si 1 micron. Atentie la alegerea filtrelor pentru ca trebuie sa faca fata la debitul orar. Ne puteti contacta aici: Contact, si va putem cosilia cu privire a alegerea filtrelor.

      Dar avem si filtre automate (statii de filtrare) cu grad de 1 micron. In acest caz, nu aveti consumabile. Depinde de bugetul dvs.

      Numai bune!
      Echipa Azura.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *